רשימת תפוצה

הכסף נמצא ברשימה

כשהתחלתי את דרכי בעולם הדיגיטלי, מומחי השיווק השונים תמיד אמרו לי: "הכסף נמצא ברשימה". אז, בשנת 2010, לא הבנתי מה הם רוצים ממני. כיום אני יודע שהם צדקו.

"הרשימה" זה קיצור לרשימת התפוצה של הקוראים שלך. ככל שיהיה לך יותר מידע מי הקורא שלך, כך תצליח להגדיל את המכירות והאוטוריטה הספרותית שלך.

מהי רשימת תפוצה?

רשימת תפוצה פירושה כתובות הדואר האלקטרוני של הקוראים שלך. בתיבת הדואר במייל שלך ישנה רשימת contacts, גם הם סוג של רשימת תפוצה.

בפועל אין דרך לדעת מי רכש באמזון את הספר הדיגיטלי שלך או הספר המודפס, ולשם השגת כתובת הרוכשים צריך לייצר תשתיות לאיסוף המידע.

איך עובדים עם רשימת תפוצה?

מבחינה טכנית יש הרבה תוכנות שעוזרות לנהל את הלקוחות. יש מערכות בעברית, עם חלקן אפשר לעבוד גם באנגלית, ובחו"ל יש תוכנות רבות. תמורת דמי מנוי חודשיים אתה מקבל מערכת המאפשרת לך לנהל את הלקוחות, להכין דפי נחיתה, לשלוח להם דיוורים מדי פעם או כסידרה וכו'. עלות המנוי נקבעת לפי מספר הנרשמים וכמות המיילים שאתה שולח בכל חודש.

אני עובד עם רב מסר הישראלי, ומשתמש בה גם ללקוחות בישראל וגם ללקוחות בחו"ל. למעשה יש לי יותר מעסק אחד הנעזר באותה מערכת.

למה חשוב לנהל רשימת תפוצה?

זה לא חשוב, זה הכרחי !!!

מה, לא אכפת לך מהלקוחות שלך, ואתה לא מתעניין מי אוהב את הספר שלך?

וברצינות, יש הרבה יתרונות ברשימת תפוצה עבורנו, הסופרים, שמוכרים ספרים באנגלית ונמצאים בעולם הספרים הדיגיטליים. זו גם מדיה דיגיטלית.

היתרונות המרכזיים:

1. יצירת אוטוריטה

על ידי יצירת ניוזלטר או עדכונים תקופתיים בתחום הפעילות שלך, אתה מחבר את הלקוח אליך. הוא מכיר אותך יותר ויכול לסמוך על מה שאתה כותב ואומר לו. חשוב לשלוח בתדירות לא רחוקה מדי ולא מציקה מדי ועוד יותר חשוב זה לשלוח תוכן איכותי. שלחת יותר מדי "דואר זבל", הקורא יסיר עצמו מהרשימה והפסדת לקוח.

2. משוב מהיר

פעמים רבות אנחנו רוצים לדעת מה קהל הלקוחות שלנו מרגיש וחושב. ע"י שאלון קצר וממוקד לקוראים הנאמנים שלנו אנחנו מקבלים מידע אמין ואמיתי מאותם אלו, שכבר פעם אחת הוציאו כסף ורכשו ספר מודפס או ספר אלקטרוני שלנו.

3. רוכשי הספר הבא שלך

תהליך ההשקה הראשוני של ספרך הבא מתחיל קודם אצל הלקוחות הנאמנים שלך. אמזון מאפשרת ימי חשיפה וקידום ספרים בחינם. אחד היתרונות של רשימת תפוצה זה עידוד הלקוחות ברשימה להוריד את הספר בחינם, וכך מתחילה אמזון להרגיש שיש ספר חדש וטוב באוויר.

4. סיקורים לספר שלך באמזון

אחד הדברים החשובים לספר באמזון הוא הרבה סיקורים ועוד יותר חשוב סיקורים טובים של 4 ו-5 כוכבים. מהקוראים ברשימה שלך אתה יכול לבקש להעלות סיקור אובייקטיבי לספר שלך. אם הם עדיין ברשימה שלך אז כנראה שהם מעריכים ואוהבים אותך, סיכוי גדול לקבל מהם סיקור אוהד ומחמם את הלב.

5. יקנו ממך מוצרים נוספים

לקוח נאמן שסומך עליך, מחכה לשמוע מה עוד יש לך לספר לו וללמד אותו. אם יש לך מוצרים פיסיים שונים מספרים, זו הבמה להציע. אם אתה חבר בתוכניות שותפים (affiliates) אתה יכול להציע לו מוצרים שניסית והם טובים, ואתה תקבל עמלת מכירות. ברחבי האינטרנט, כולל באמזון, תכניות השותפים נפוצות מאד ומהוות בסיס הכנסות לא קטן לחלק מהסופרים המצליחים. ככל שיש לך רשימה גדולה יותר ואתה מציע להם יותר מוצרים, כך התמלוגים שלך גדלים.

אנחנו בסיפור פשוט מגדילים את ההכנסות הפסיביות שלנו בערוצי שותפים שונים.

6. הקורא רוצה לספר לך

ישנם קוראים שישמחו לשתף אותך בחוויות, שקרו להם בעקבות קריאת הספר שלך. הם רוצים להיות איתך בקשר: לשאול, לספר ולשתף. תן להם במה. האמת היא שרוב הלקוחות לא רוצים, אבל המעט שכן הם אלו שיעזרו לך בספר הבא שלך להגיע לקהל קוראים גדול יותר.

איך להשיג את כתובות המייל של הקוראים?

אם הגעת עד לכאן, סימן ששכנעתי אותך, שהקשר עם הקוראים חשוב מאד. אני גאה בעצמי וביכולת השכנוע שלי.

עכשיו לשאלה הלא פשוטה, איך גורמים להם להשאיר פרטי קשר?

1. מתנה חינמית בספר

הדרך הקלה ביותר והמומלצת היא לתת להם משהו בחינם בספר. משהו שהם מאד ירצו אותו, ואז תמורת השארת מייל שלהם הם מקבלים מיד מתנה. המתנה יכולה להיות חוברת צביעה בספר ילדים, עוד ספר אלקטרוני בתחום מקצועי שלך, סרטון הדרכה הנמצא ב YouTube וכל רעיון יצירתי אחר.

מספר דוגמאות שעשינו בהוצאה לאור של סיפור פשוט לעצמנו וללקוחות:

סיגלית עשת, אמנית פסיפס, נותנת לרוכשי הספר שלה ספר השראות שלם של עבודות פסיפס.

עמית עשת, מומחה פיננסי, נותן לרוכשי ספרים מקצועיים שלו מדריך לעצמאות פיננסית.

אייל רוכמן, מחבר ספר הרפתקאות בפירמידות, נותן ספרון עובדות על הפירמידות במתנה

ל Michael Twinkle הכנו דף נחיתה יפה למתנה החינמית שלו – ספר צביעה

2. מתנה חינמית באתר הספר

לעיתים יגיעו לאתר הסופר שלך, או לאתר העסק שלך, גולשים שהם עדיין לא רכשו את הספר הדיגיטלי או המודפס שלך. זה הזמן להשאיר אותם אצלך במאגר המתעניינים ולעניין אותם במידע רלבנטי בהמשך. אם תהיה לך מתנה חינמית באתר, היכולה להיות דומה או כמו בסעיף קודם, יש סיכוי שהם יורידו אותה ולך יהיה את הכתובת המייל שלהם.

עליך לזכור, אנשים מטבעם אוהבים מתנות. ככל שתשים באתר שלך יותר "פיתויים" להירשם לרשימת התפוצה שלך, כך יגדל הסיכוי שיעשו זאת.

3. הרצאות ובלוגים

ככל שתפעל יותר לשיווק הספר שלך, כך יכירו אותך יותר. אם בכל בלוג שאתה כותב או הרצאה שאתה עושה, ולא משנה דיגיטלית או פיסית, תציע לשומעים להצטרף לרשימת התפוצה שלך ובתמורה יקבלו ערך אמיתי לאורך זמן, הם יצטרפו.

לסיכום, סופרים, של ספרים דיגיטליים או ספרים מודפסים יכולים להגדיל עוד את ההכנסות שלהם ע"י שימוש ברשימת תפוצה על פי העקרונות שכתבתי כאן. זה לא תהליך מהיר של זבנג וגמרנו. צריך לחשוב, לתכנן ועם הזמן הקוראים מצטרפים. אנחנו בסיפור פשוט התחלנו מאפס, וכיום יש לנו אלפי נרשמים ברשימות התפוצה שלנו מהארץ והעולם.

ההוצאה לאור שלנו תשמח לעזור גם לך להתפרסם בעולם.

שתפו את הכתבה

הוצאת ספר באמזון

כבר שמעת על הדרך הנכונה להתפרסם באמזון?

31 צעדים פשוטים שיעזרו לכם להצליח

כתבות מעניינות נוספות

העוזר שלך, דפוס לפי דרישה (POD)

אחד היתרונות המופלאים בהוצאת ספר באמזון היא היכולת למכור ספר מודפס, בלי להשקיע עשרות אלפי שקלים במלאי ומחסנים. הקסם הזה קורה בזכות המערכת של אמזון המאפשרת POD, הדפסה לפי דרישה.

תודה שנרשמת! מדריך מרתק בדרך אליך למייל!

רוצה לדעת כמה עולה להוציא ספר לאור?

הכנו עבורך סרטון שמסביר זאת, תהנו!

רוצים לצאת לאור?

בואו לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים ומרתקים בעולם הספרים

דילוג לתוכן