כל מי שכבר העלה ספר לאמזון, או הוציא לאור בארץ מכיר את האפשרות’ שיהיה מישהו שלא יאהב את הספר.

אם זה בארץ, ומקבלים מייל האומר מה לא אהבו,

אין לזה השפעה הרסנית כלפי הקונים האחרים.

 

באמזון זה סיפור שונה.

כולם רואים את הסיקורים (reviews), וכאן כבר עלול להיות נזק אמיתי.

ספר שיקבל הרבה סיקורים רעים, הסיכוי שגולש אקראי ירכוש אותו נמוך יותר.

לדעתנו, לספר עם הרבה סיקורים, אין בעיה שיהיו כמה עם שני כוכבים או כוכב אחד.

עשרות סיקורים של חמישה כוכבים בלבד נראה לא אמין.

 

מצד שני, ספר עם מעט סיקורים, ואחד או שניים עם כוכב זו בעיה.

 

נציג שתי אפשרויות להתמודדות:

1. אם הסיקור לא נוגע לתוכן הספר אלא למשהו שממש לא קשור ניתן לכתוב מייל לתמיכה באמזון, להסביר למה אתה חושב שהסיקור אינו רלבנטי ולבקש להוריד אותו.

מניסיון, הסיכוי שיסכימו איתך מאד נמוך – אבל שווה לנסות.

 

סיפור אמיתי שלנו: רוכש נתן סיקור של כוכב אחד.

ההסבר היה שהתכוון לרכוש מודפס אבל קנה דיגיטלי.

לא רק שהוא מראה שהוא לא חכם במיוחד, זה גם לא קשור לתוכן הספר.

אמזון לא הסכימה איתנו, והוא מקשט לראווה את אחד מספרינו.

 

2. לקדם סיקורים טובים.

מתחת לכל סיקור יש שאלה: עזר לך הסיקור כן או לא?

 Yes No  Was this review helpful to you?

ככל שיש יותר תשובות – עזר לי (Yes), אמזון מקדמת את הסיקור הזה לראש הסיקורים,

ואז כל גולש שיכנס לספר יראה קודם את הסיקורים הטובים.

 

בפועל מבקשים מכמה אנשים שיכנסו, ילחצו Yes על הסיקורים עם 5 כוכבים וזהו.

 

בהצלחה עם הספר, ושיגיעו רק סיקורים טובים,

עמית וסיגלית