נתחיל בהיסטוריה קצרה. עד לפני כשנה וחצי כל סופר שבחר לשים את הספר שלו בתכנית ההשאלות של אמזון, דבר שהוא זכות ולא חובה, קיבל כ-2.3$ לכל השאלה.

אם מכרת ספר ב- 0.99$, כלומר תמלוגים של 0.35$ לספר, יצא שהרווחת פי 7 כמעט עבור השאלה.

ככל שאמזון גדלו ויותר ספרים עצמאיים נכנסו, אמזון שינתה את המודל.

היא התחילה למכור מינויי פרימיום במחיר מגוחך עבור השאלות בכל כמות ספרים שהלקוח ירצה – בשונה מהשאלת ספר אחד בחודש, כפי שהיה תכנית הראשונה.

אז, לפני כשנה וחצי ירדה התמורה להשאלה לכיוון 1.3$ לספר.

ירידה משמעותית אך עדיין סכום מכובד לספרים קצרים.

עברה תקופה, ושינוי נוסף קרה החודש.

אמזון קיבלה תלונות מסופרי רומנים וסיפורים עבי כרס, שזה לא הגיוני לשלם סכום זהה לספר קצר וספר ארוך. בפועל, רבים התחילו לפרסם ספרים קצרים כי התגמול היה טוב.

הם עברו למודל KENP שאומר:

בכל ספר שמושאל, נספור כמה דפים קראו בפועל, ונשלם לכל סופר לפי כמות הדפים שקראו מספריו.

הסכום המשולם לכל דף, ויש לאמזון הגדרה מהו דף, הינו 0.58 סנט בלבד.

זה אומר שספר של 200 עמודים יקבל כ-1$ בלבד !!!

 

שינוי זה, שיושם החל מפרסום תוצאות יולי 2015, משפיע לרעה על כל סופרי הילדים, מדריכי HOW TO וכותבי סיפורים קצרים.

ירוויחו ממנו כותבי ספרים עבי כרס, עם הרבה מילים מיותרות כמו שהאמריקאיים אוהבים.

אז מה עושים?

לדעתנו, יש יתרון לכל ספר חדש להיכנס לתכנית ה-KDP לפחות ל-90 יום ראשונים כדי להיעזר בכל אפשרויות קידום הספר.

לסופרים בעלי מספר ספרים באמזון אנחנו מציעים להוציא חלק, וחלק להשאיר בתכנית. הסיבה היא, שברגע שמקדמים ספר הנמצא בתכנית זה עשוי להשפיע לטובה על כל הספרים של אותו סופר.

בשיטה זו, ובתנאי שעומדים במגבלות נוספות של אמזון שלא כאן המקום לפרט, ניתן מידי תקופה “לשחק” בין הספרים שבתוך התכנית ומחוצה לה.

גם שינוי מחירים בין הספרים, שתמיד יהיו כאלה זולים ויותר יקרים יכול לעודד מכירות.

בנוסף, שווה לחשוב על תרגום לשפות אחרות, אולי לעבור לפורמט אודיו, לכתוב בקטגוריות נוספות וכל דבר יצירתי אחר שיעזור לנו למכור עוד ספרים.

לסיכום, השינוי הזה כמובן מקטין הכנסות בטווח הקצר, אבל אין צורך לראות בזה קץ האפשרויות למכור ספרים.

אנחנו מאמינים שאמזון עוד יעשו שינוי במודל מהסיבה הפשוטה, שסופרים רבים בכל העולם נפגעו ומוציאים ספרים מה-KDP , ולאמזון יש עניין להמשיך להוביל את תחום הספרים הדיגיטליים ולהמשיך לתת ערך גבוה ללקוחות שלה.

 

עמית

 

.