סודות של סופרים

בכל חודש וכל יום אנחנו לומדים עוד דברים חדשים ומתמקצעים יותר ויותר. עקומת הלימוד כאן אינה נגמרת מהסיבה הפשוטה שהשוק משתנה כל הזמן. עוד מתחרים, עוד נישות, עוד רעיונות ואין לזה סוף.

החלטנו לשתף גם אותך ברעיונות, שיטות וטיפים שלמדנו דרך העבודה שלנו, ובעיקר ממעקב ולמידה של עשרות שעות בחודש אחרי הנעשה בעולם.

אנחנו חברים בעשרות קבוצות פייסבוק ואתרי סופרים בעולם, ובוחנים כל הזמן מה עובד ומה מצליח. הרעיונות שיופיעו כאן אינם מתאימים לכל אחד, ולא לכל נישה. חשוב שתקרא, תבין ותבחר האם זה מתאים גם לך.


  • יש לך ספר דיגיטלי בלבד? באפשרותך להפוך אותו גם לספר מודפס ולהתחיל למכור בשיטת הדפסה לפי ביקוש (Print On Demand ). יש לך ספר מודפס בלבד? באפשרותך להפוך אותו לגירסה דיגיטלית ולהתחיל למכור אותו בעוד ערוץ מכירות. ככה תגדיל משמעותית את הסיכוי להכנסות משמעותיות ממכירות הספרים.


  • ספר דיגיטלי נשאר לנצח ברחבי רשת האינטרנט, ולא כמו ספר פיזי הנמצא על המדפים ולאחר תקופה עובר למחסנים. זכור זאת ביום שאתה מתלבט באיזה ערוץ לפרסם ולקדם את הספר שלך.


  • יכול להיות לך ספר מצויין באנגלית גם אם אתה לא דובר וכותב היטב אנגלית. למד לעבוד עם עובדים מחו”ל. כשיהיה לך צוות של כותבים, מאיירים, מגיהים ומתרגמים כמו גם כל מקצוע נוסף שתצטרך החיים שלך יהפכו לקלים יותר בתהליך הוצאת הספר הבא לעולם.


  • סופר עצמאי קובע את מחיר הספר שלו, גודל הספר, כריכה וכל נתון אחר. כל אחד יכול להיות סופר עצמאי ואז הוא לא תלוי ברצון הטוב של הוצאת ספרים ומקטין עלויות באופן משמעותי.


  • השקע מאמץ וזמן רב במציאת הקטגוריות המתאימות לספר שלך. יש לך רק 2 קטגוריות לבחירה, ואין להקל ראש בחשיבות הבחירה. מומלץ למצוא 2 קטגוריות ראשיות שונות לספר, ככה תהיה חשיפה לציבור קוראים גדול יותר.


  • לתושבי ישראל אמזון משלמים באמצעות צ’ק לאחר שהמכירות הגיעו ל-100$/EUR וכו’. ניתן לרשום פרטי בנק בחו”ל במידה ויש זה ואז אמזון מעבירה כל חודש את סכום המכירות ללא רף תחתון.


  • בזמן פרסום הספר, למד מה המחירים המקובלים בקטגוריה שלך. אם אינך סופר מפורסם סביר להניח שלא תצליח למכור במחיר גבוה משמעותית מהנישה בה אתה נמצא. מצד שני אין סיבה להיות נמוך משמעותית מהמחיר המקובל בנושא הספר שלך וממוצע הקטגוריה.


  • כשמתחילים קמפיין מכירות משמעותי באמזון, חשוב שיהיו לספר לפחות חמישה סיקורים. זה משפיע לטובה על הקוראים ומגדיל את הסיכוי שלך למכור יותר.


  • לאמזון יש אתרים בשפות שונות, למכירה יעודית בארצות כמו גרמניה, אנגליה, צרפת, אוסטרליה ועוד. הולנד היא האחרונה להצטרף. הספרים שלך הסופר יוצגו שם באופן אוטומטי ואת הכסף מהמכירות תקבל מכל מדינה בנפרד. זוהי הזדמנות בשבילך הסופר לתרגם את הספר ולהגיע לקהל ממוקד.


  • הכריכה היא אחד הדברים החשובים ביותר בספר דיגיטלי. חשוב לזכור שלרוב הלקוח רואה ריבוע קטן וזה מה שאמור לגרום לו לעניין ולעצור לקרוא את הספר שלך. בבואך לבחור את גודל הפונטים, כמות המילים והתמונה – זכור זאת.



  • מרגיש שהספר לא מוכר טוב כפי שהיית מצפה, שנה את הכריכה או המחיר. זה בחינם, זה מהיר ויכול להביא שינוי משמעותי בתוצאות.



  • כתבת ספר ילדים באנגלית והשקעת כסף רב באיורים. אם הסיפור שלך מתאים לכל הילדים בעולם, חשוב על תרגום הסיפור לשפות נוספות כמו צרפתית, גרמנית, ספרדית וכו’. האיורים כבר קיימים, כך שהעלות היחידה הנוספת שתהיה לך היא עלות התרגום. כך תגיע לעוד קהלי לקוחות רבים במדינות שונות, בעלות נוספת קטנה יחסית.


  • אחד הדברים המשפיעים במיוחד על המכירות הוא תיאור הספר, “הפיסקה השיווקית”, מה שכתוב על הכריכה האחורית של הספר המודפס. בעולם הספרים הדיגיטליים תמיד ניתן לשנות תוך כמה דקות את הכתוב במידה רואים שהמכירות לא משביעות רצון או מכל סיבה אחרת.


  • מומלץ להצטרף לתכנית ה-KDP באמזון לכל ספר חדש. זו במה נהדרת לחשיפת הספר שלך לעשרות אלפי קוראים חדשים דרך תכנית ימי החינם או תכנית ה-Countdown.



  • מומלץ להצטרף לקבוצות פייסבוק של ספרים וסופרים בחו”ל. חשוב מאד להקפיד על חוקי הקבוצה. יש קבוצות המרשות לפרסם את הספר למכירה, יש קבוצות של החלפת דעות והתייעצויות, יש קבוצות רק לימי חינם ועוד. מידע גדול ומשמעותי תמצא בקבוצות הטובות.


  • הצע לקוני הספר שלך מתנה עם ערך אמיתי, והשתמש בה כדרך לאסוף את פרטי הלקוחות שלך לצורך רשימת דיוור , מכיוון שהיא חלק חשוב מתהליך קידום ספרים. בספר הבא שתוציא, כבר יהיו לך קוראים מובטחים וראשונים שמכירים אותך ואוהבים את סגנון הכתיבה שלך, ולהם תציע ראשונים את הספר החדש. זה עובד !!!


  • כדאי להכין סרטון תדמית ופרסום קצר לספר, באורך של עד דקה ולקדם אותו בערוץ היו-טיוב שלך. ככל שתגדיל נראות וחשיפה לספר, כך גדל הסיכוי למכור.


  • כשאתה מכין את תיאור הספר, שכח לרגע שאתה סופר ותחשוב כמו איש שיווק ומכירות שרוצה לדאוג לקידום הספרים שלו. חייבים להדגיש את התועלות והייחודיות שהקורא ימצא בספר, ויש לכתוב את התיאור בשפה שיווקית.