בחלקו הראשון של הפוסט, דיברתי על קמפיין מימון המון באופן כללי.

 

אני רוצה לתאר לך את שלבי ההכנות הנחוצים לקמפיין מצליח:

קמפיינים יש במגוון רחב של נושאים: ספרים, מוצרים כמו תיקים ושמלות, מטרות חברתיות,

מוצרי טכנולוגיה, בניית עסק קטן ועוד.

מה נדרש מקמפיין מצליח?

רעיון סוחף ציבור

להגיד שאני רוצה לגייס כסף כדי להפיק ספר להגשמת חלום ילדות שלי

זה נחמד, אבל לא ממש יפתה תומכים להוציא כסף ולתמוך בך.

חשוב שלרעיון הגיוס שלך תהיה סיבה ריגשית שהציבור יוכל להתחבר אליה. דוגמאות:

  • ספר שמספר על אירוע דרמטי ומה למדת ממנו, כך שהקורא יכול ללמוד
  • ספר הדרכה מקצועי, מבישול ועד ניהול כספים
  • ספר ילדים שמראה קודי התנהגות או מלמד משהו
  • רומן או ספר מתח שיש משהו מיוחד בכותב או בעלילה

תקציב הגיוני

יש לבנות תקציב גיוס עם הגיון כלכלי מאחוריו.

למה כוונתי?

אי אפשר להעמיס על קמפיין הגיוס את כל ההוצאות שהיו לך

מהיום שנולדת ועד היום. הגיוס מיועד לתמוך במימוש והצלחת הפקת הספר,

בהוצאות ישירות ולא לשלם לך משכורת.

במידה והפרויקט יקר מאד, ניתן לגייס חלקית מהציבור וחלקית מהלוואה בבנק או הון עצמי.

אני מציע לראות גיוס כפלטפורמה שיווקית ולכן חשוב להיות הגיוני.

ספרים, לדוגמא: תקציב גיוס מקובל והגיוני הוא בין 25,000-40,000 ₪.

אם מישהו יבקש לגייס 230,000 ₪ עבור ספר זה יעורר תהיות,

אלא אם מדובר במשהו באמת נדיר ומיוחד.

מתנות שוות

התומכים, בחלקם הגדול, יחליטו אם להצטרף לקמפיין או לא כתלות במתנות שתציע להם.

חשוב מאד להשקיע מחשבה ולהציע דברים מיוחדים, או מוצרים ושירותים רגילים במחיר אטרקטיבי.

מתנות שתקפות לתקופת הקמפיין בלבד.

שיתופי פעולה אפשריים גם הם, אבל יש לוודא שנטו כלכלית זה משתלם,

שלא יקרה מצב בו כל כספי התמיכה יעברו לנותן המתנה ולך לא ישאר כלום.

מומלץ לעלות עם כ-10 מתנות שונות במדרגות מחיר שונות

כך שכל אחד יוכל למצוא משהו לפי התקציב שלו.

במהלך הקמפיין מומלץ להוסיף מתנות, כך שיהיה מגוון גדול יותר וגם יהיה מה לספר

בפוסטים בפייסבוק ובעדכונים למקדמים ותומכים באתר הגיוס.

סיפור הפרויקט וסרטון וידאו

חשוב מאד לחבר רגשית את המקדמים למטרות שלך, ולשם כך יש לכתוב סיפור פרויקט אמיתי מהלב.

לספר למה הפקת הספר באמת חשובה לך, מה המטרות שלך עם הספר ומאיפה הגעת לנושא.

סרטון טוב מביא חיבור רגשי, אבל יש להקפיד שלא יהיה ארוך מדי. עד 2 דקות מכסימום.

שיווק וחשיפה

הדבר הכי חשוב.

עד עכשיו דיברתי על דברים טכניים, אבל מרגע העליה לאויר מתחיל המשחק האמיתי.

יש לעשות “רעש” יומי בפייסבוק, להתקשר ולהתחבר לחברים מכיתה ד’

ועד לחברים לעבודה שעזבת לפני 3 שנים.

לחדש קשרים ישנים ולרענן קשרים טריים.

בכל מקום לספר ולדבר על הפרויקט ולבקש מאנשים שישתפו ויספרו.

חוגי בית, חשיפה בתקשורת, שיתופי פעולה

וכל דרך יצירתית אחרת שמתאימה לך ולפרויקט שלך ראויים.

תקופת גיוס ממוצעת כיום היא כ-45 יום בהם כל כולך צריך להיות זמין,

נגיש ונראה ברשתות החברתיות ולא רק.

 

זה הזמן לחשוב האם הספר שכתבת מתאים לגיוס המון.

אשמח לבחון יחד איתך את השאלה הזו.

עמית