סופרים רבים משקיעים שעות רבות במחשבה על שם הספר, ושוכחים להשקיע זמן ומאמץ, בדבר לא פחות חשוב – כשמפרסמים ספר באמזון הוא לפעמים חשוב יותר:

כותרת המשנה לשם הספר.

בשלב פרסום ספר, צריך כמה מילים שיווקיות המסקרנות את הקורא, מילים המסבירות על מה הספר ולמה הוא מתאים דווקא לקורא.

מילים שיעוררו עניין בספר, שיגרמו לקורא לא להמשיך הלאה, ולהבין מהם יתרונותיו של הספר שלך.

שם טוב לספר יחד עם כותרת משנה טובה, עשויים לעשות את ההבדל בין ספר מוכר לעוד ספר במדף.

הדבר נכון לכל הוצאה לאור של ספרים, במיוחד בהוצאת ספרים דיגיטליים באמזון.

באמזון אפשר לרשום עד 200 תווים בכותרת המשנה – ולרוב זה אפילו יותר ממה שצריך.

ניתן כמה נקודות לתשומת לב. הנקודות הן כלליות וכמובן משתנות לפי ז’אנר הספר.

באמזון אפשר להוסיף מילים לשם הספר הדיגיטלי בלבד ולאו דווקא לכריכה שלו.

כל ספר לגופו, אבל העיקרון חשוב לכל מדיה ולכל ספר.

אנחנו לא מדברים כאן על איך לכתוב ספר או איך מוציאים ספר לאור, אלא מתמקדים הפעם רק בנושא בחירת וכתיבת כותרת המשנה רגע לפני שהספר יוצא לאור.

 

תכל’ס על מה לשים לב ודגש:

  • רצוי להיות ממוקד וברור, ולעיתים כדאי להעזר באיש שיווק ומכירות שיעזור לך.
    סופר הוא אמן, לאו דווקא משווק טוב – וכאן כל מילה קובעת !!!
  • פונט גדול, חד וברור. לא מומלץ לשים פונט קטן והרבה מלל, שרק עושים בלאגן בעיניים ומעצבנים כי לא מבינים מה כתוב שם. תן פונט ברור, רקע כריכה מתאים ומילים שיווקיות עם הערך של הספר והקורא שלך.
  • ציין את היתרונות הגדולים שיש בספר שלך, שאסור אבל ממש אסור לקורא להחמיץ. איזה שינוי הספר שלך יעשה לקורא, מה הוא יגרום לו לעשות אחרת ובמילים אחרות: למה לקרוא ואיך הקורא ירוויח מהספר. בשיווק זה נקרא: רשימת תועלות.
  • להדגיש איזה “כאבים” בחיים של הקורא הספר יוכל לפתור. אולי יהיה לו יותר זמן פנוי, אולי רווחה כלכלית, אולי הנאה עם המשפחה, אולי חוויה אישית בזמן הקריאה – כל מה שמתאים לספר שלך.

 

אנחנו מציעים לכתוב כמה וכמה כותרות משנה.

לכתוב ללא מחסומים, ולהוציא כמה כיוונים.

חשוב מאד לדייק, למחוק ולהוסיף עד אשר יש לך 3 כותרות משנה מעולות, אותם תוכל להראות לחברי פייסבוק, בני משפחה וכל מי שיתן לך תשובה אמיתית. לבדוק:

האם המסר שלי עבר נכון?

האם מבינים את הערך של הספר?

מה רוב הקוראים אוהבים?

חשוב לנו לחזור ולהזכיר: תהיה מדוייק, תהיה “שחצן”, תן בלי פחדים והסתייגויות את כל הטוב שבספר שלך בלי להצטנע ולחוש חוסר נעימות.

זה הספר שלך. אתה מאמין בו שהוא הכי טוב שיכולת כרגע לכתוב? פרגן לעצמך ותן לקורא להרגיש את זה.

 

לסיכום,

כותרת המשנה של הספר היא כלי חזק מאד ואסור להתייחס אליו בזלזול.

בתהליך ההוצאה לאור, ולא חשוב באיזה הוצאה לאור או באיזו מדיה יש להתייחס אליה בכובד ראש.

היא נותנת לקורא הבנה נוספת ומדוייקת על מה הספר, למה כדאי לו לקנות אותו, ואיך חייו ישתנו בזכותו.

בלי חשש, בלי צניעות, עם הרבה אמונה בעצמך ובספר.

ואם אפשר לשלב איזה מילת מפתח או שתיים, לא לשכוח.

 

נשמח לשמוע ממך כיצד הכתבה עזרה לך, או לא עזרה,

עמית וסיגלית