זה חייב להופיע בכריכת הספר שלך - סיפור פשוט - הבית לסופרים עצמאיים

זה חייב להופיע בכריכת הספר שלך

הכריכה היא הראי אל הספר שלך, נקודה משמעותית מאד ויש לטפל בה ברצינות רבה.

הפונט הנכון !!!

חובה לבדוק ולהחליט איזה פונט מתאים לז’אנר של הספר שלך.

הפונט שמתאים לספר ילדים הוא לגמרי שונה מפונט של ספר מדע בדיוני מפחיד.

פונט למדריך מקצועי יהיה שונה מהפונט של ספר ארוטי.

הם יהיו שונים:

  • בגודל הפונט
  • מבנה האותיות
  • צבעוניות

זו אחת הסיבות למה עיצוב כריכה חייב להיות מקצועי ולא רצוי שהבן של השכנים יעשה אותו.

זוהי חזות הספר, וזה הרושם הראשוני שמקבל הקורא.

יש עוד כמה טעויות שעושים בטיפול בכריכות, כמו למשל:

1. עודף טקסט

רוצים להסביר המון על הספר, לתת כותרת ראשית ותת כותרת, ועוד מידע,

מי כתב ומי ערך ומי אייר  – מעייף מאד.

חייבים לזכור, במיוחד למי שמפרסם באמזון:

תמונת הכריכה נראית בקטן בדף בו מוצגים כל הספרים.

לכן חייבים להקפיד על כמות טקסט לא גדולה, ופונטים ברורים וקריאים.

2. רמת ביצוע הכריכה

יש סופרים שרוצים לחסוך כסף או לעשות חוויה משפחתית

ונותנים לילד או לשכן לעצב כריכה.

לפעמים גם אומרים לנו שהנכד צייר ציור נפלא ורוצים שזו תהיה תמונת הכריכה.

האמת היא שהקונים שלנו רואים שפע של ספרים מול העיניים בזמן חיפוש.

הם לא מכירים אותך, את הקשר המשפחתי והנפש האומנותית של השכנים.

כריכה לא מקצועית ומעוצבת כנדרש מורידה את סיכויי רכישת הספר.

3. הכריכה צריכה להתאים לרוח הז’אנר

נניח שכתבת ספר ארוטי. הקונה מצפה לכריכה שמשדרת לו על מה הספר.

אם נשים תמונה של סיר על האש , נבריח את הקונה.

דוגמא נוספת, כתבת ספר לנוער בני 10-12. לשים איור המתאים לתינוקות יפריע למכירות.

כדי להבין את רוח הז’אנר צריך להיכנס לאמזון או לחנויות הספרים בארץ

לקטגוריות אליהן הספר פונה, ולהסתכל מה מקובל שם.

מקווים שעזרנו לך להבין את חשיבות מקצועיות מבנה ונראות הכריכה.

אם יש לך שאלה על כריכה, או כל שאלה על הוצאה לאור של ספר בעברית או אנגלית,

נשמח לענות. מצורף כאן המייל שלנו:

מייל ישירות לסיגלית

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
הוצאת ספר באמזון

כבר שמעת על הדרך הנכונה להתפרסם באמזון?

31 צעדים פשוטים שיעזרו לכם להצליח

כתבות מעניינות נוספות

סוד הכתיבה שנשארת לנצח

כשכותבים מדריך מקצועי, כדאי שיהיה “ירוק עד”, מה זה אומר ואיך לכתוב ספר כך שיהיה רלוונטי גם בעוד מספר שנים? למה לא כדאי לתת דוגמאות מאירועים מקומיים?

איפה המקום הנכון לא להיות צנוע?

בדף הסופר כמובן.
אני נדהם כל פעם מחדש כשאני “מטייל” לי באמזון. אני מגיע לספר מעניין בעל שם מצויין. קורא את תיאור הספר, נשמע מסקרן ואז מגיע הרגע שאני רוצה לדעת: מי כתב את הספר הזה? יורד קצת למטה, ומגיע לדף סופר ריק. הגיוני? ממש לא, ואפילו טפשי ועושה נזק לסופר.

תודה שהורדת את המדריך!​ הוא כבר בדרך אליך במייל

רוצה לדעת כמה עולה להוציא ספר לאור?

הכנו עבורך סרטון שמסביר זאת, תהנו!