ספרים - אמזון - סיפור פשוט - הוצאת ספרים דיגיטליים

איך להוציא ספר באמזון

כל כך הרבה מדברים על אמזון, אמזון, אמזון, אבל תכלס מה עושים כדי להוציא ספר לאור?

תהליך יצירת הספר אינו תלוי ואינו קשור בכלל לאמזון.
הכוונה היא שצריך לכתוב אותו כמו שצריך,

לעבור תהליך קפדני של עריכה,

להזמין כריכה באיכות גבוהה

ולדאוג לעימוד כמו שצריך.
עד כאן תהליך זהה לספר דיגיטלי או ספר מודפס, אמזון או בישראל.

אם אני רוצה להוציא ספר באמזון בשפה שונה מעברית, הספר צריך לעבור תהליך תרגום.

בשפות אחרות ניתן לפרסם באמזון גם ספרים דיגיטלים, לא רק מודפסים כמו בעברית.

אז מה עושים ברמה הטכנית ברגע שיש קובץ דיגיטלי מוכן להוצאה לאור באמזון?

דבר ראשון עלינו לפתוח חשבון סופר באמזון.
חשוב לציין שכל התהליך של העלאת ספר לאמזון אינו עולה כסף אם עושים זאת לבד. אמזון מרוויחים תמלוגים ממכירות הספרים ומתחלקים בכך עם הסופרים.

יש אנשים שאומרים שהם לא אוהבים להתעסק בדברים טכניים או לא יודעים אנגלית,
אנחנו ב-"סיפור פשוט" יכולים לעזור ולעשות במקומכם, אבל כעיקרון אפשר לעשות הכל לבד.
לאמזון יש מדריכים והנחיות מסודרות וצריך רק לעקוב אחריהם.

עלינו לפתוח חשבון סופר, למלא שם כל מיני פרטים כולל חשבון המיסים שלנו, וחשוב – לאן לשלוח את הצ׳ק.
לישראל אמזון שולחים צ'קים כשמצטבר סכום של 100$ ומעלה מתמלוגים.
אם יש לכם חשבון בנק בחו"ל ניתן לבקש להעביר לשם את הכסף.
אמזון ואנחנו מתחלקים בתמלוגים אין עוד צד שלישי.

אחרי שפתחנו חשבון, ישנה מערכת לתוכה ממלאים את כל הפרטים הטכניים של הספר.
מעלים קובץ של הספר עצמו,
מעלים קובץ של הכריכה הקידמית,
נותנים לו שם,
כותבים את שם הסופר או הסופרת,
בוחרים מילות מפתח,
בוחרים קטגוריות,
קובעים מחיר,
אמזון בודקת שהספר בסדר מבחינת החוקים שלה ומעלה אותו לאוויר

וזהו.

ברכות – פרסמתם ספר דיגיטלי באמזון.
עכשיו כל העולם יכול לרכוש אותו, הפכתם להיות סופרים בינלאומיים.

התהליך שהוזכר עד כה הוא לספר דיגיטלי.
בספר מודפס התהליך כמעט זהה.
ספר מודפס בשיטת print on demand, כלומר מעלים קובץ כולל כריכה קדמית וכריכה אחורית,
ואם מישהו יזמין אמזון ידפיסו וישלחו, לא צריך מלאי.
אפילו עותק אחד הם בשמחה מדפיסים ושולחים.

בספר מודפס העימוד שונה מספר דיגיטלי, וחשוב שהספר יותאם ללקוח הסופי, כדי שיהיה לו נוח לקרוא. תהליך הפרסום באמזון דומה ברובו לפרסום הספר הדיגיטלי, עם כמה סעיפים שונים.

לאחר שהספרים באוויר, אנחנו ממליצים לפתוח דף סופר.
בדף הסופר אנחנו יכולים לשים תמונה שלנו, ביוגרפיה, סרטונים או פרסים שקיבלנו מספרים קודמים.

דרך אגב, כשמעלים ספר למערכת של אמזון צריך להוסיף לו תיאור, Description.
תיאור שיווקי כזה שיגרום לקורא הפוטנציאלי לקנות את הספר.

מה רואה הקורא והקונה הפוטנציאלי?
את שם הספר, כריכה קטנה כתמונה, הוא יקרא את התיאור, יסתכל ב look inside, שזה תקציר הספר ויחליט – בא לי לקנות או לא בא לי לקנות.

יתרון עבורנו הישראלים הוא שאפשר לפרסם ספרים בעברית באמזון, לגרסת הדפסה.
זה אומר שגם מילות המפתח, גם התיאור וגם השם של הספר יהיו בעברית, וניתן להגיע לקהלי קוראי עברית בכל העולם.
המשמעות היא שמי שכבר הוציא ספר פעם אחת בישראל עשה כבר את רוב הדרך – צריך רק להתאים את הקבצים לפי ההנחיות של אמזון, למלא את טופס הספר במערכת ופתאום קיים עוד ערוץ מכירה לספר מעבר לים, בחנות הכי גדולה של ספרים בעולם.

אנחנו אוהבים את הפלטפורמה של אמזון כי זו חנות הספרים הגדולה בעולם, הספר נמצא שם לנצח נצחים ולא צריך להחזיק מלאי.

לידיעה, ניתן להזמין עותקי סופר מודפסים לארץ במחיר מוזל, מתאים לכל מי שרוצה מספר עותקים קטן ובבית הדפוס בישראל המחיר יקר מאד.

 

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
הוצאת ספר באמזון

כבר שמעת על הדרך הנכונה להתפרסם באמזון?

31 צעדים פשוטים שיעזרו לכם להצליח

כתבות מעניינות נוספות

Print on Demand – הדפסה לפי דרישה

אני רוצה לדבר על דבר מופלא שעוזר לנו הסופרים בצורה משמעותית.
הוא נקרא "הדפסה לפי דרישה” או באנגלית POD, ראשי תיבות של Print on Demand.

תודה שנרשמת! מדריך מרתק בדרך אליך למייל!

רוצה לדעת כמה עולה להוציא ספר לאור?

הכנו עבורך סרטון שמסביר זאת, תהנו!

רוצים לצאת לאור?

בואו לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים ומרתקים בעולם הספרים