ספרים בהוצאת סיפור פשוט

בבל – מדריך למפגש בין מזרח למערב

5/5

לכל אדם "וקטור חשיבה" שאת כיוונו וגודלו אפשר לגלות בעזרת השאלון המופיע בספר. אצל אנשים בעלי פרדיגמת חשיבה מערבית, שמציבים את ה"אני" שלהם במרכז, וקטור החשיבה נוטה פנימה ואילו אצל אנשים בעלי פרדיגמת חשיבה מזרחית, המכוונים לקבוצה, וקטור החשיבה נוטה החוצה. במפגש עם בעל וקטור חשיבה הפוך משלנו נוצרים פערים בין-תרבותיים שמקשים עלינו את התקשורת.

"בבל – מדריך למפגש בין מזרח למערב" חושף את החוקים העומדים מאחורי כל פרדיגמת חשיבה כך שהקורא יכיר את מאפייני חשיבתו שלו ואת אלה של זולתו וכן את החוקים המאפשרים לו "לתרגם" את מסריו מפרדיגמת חשיבה אחת לרעותה.

הספר מתבסס על סיפורים מרתקים מן המשא ומתן בין ישראל והאמריקאים ובין העולם הערבי שקובצו מעשרות ספרים מרכזיים בעברית, אנגלית וערבית המתארים את תהליך המשא ומתן. כולנו חיים בהנחה השגויה שבן התרבות האחרת חושב כמונו, משום שכל אחד מכיר רק את אופן חשיבתו הוא. האם אפשר לפרוץ מעגל קסמים זה וללמוד את דרך חשיבתו של האחר? האם אפשר למתן את עידן ההתגוננות והצביעות של ה"פוליטיקלי קורקט", להכיר בהבדלים הקיימים בינינו ואף לאהוב אותם? "בבל" הופך את כולנו – בני מזרח ומערב – מזרים לקרובים ומבינים ומעניק סוף טוב לסיפור המקראי, שבו בני האדם לא הצליחו לשתף פעולה משום שדיברו בשפות שונות.

על הסופר

ד"ר עפר גרוזברד

ד"ר עפר גרוזברד הוא פסיכולוג קליני שכתב רומנים וספרי עיון שתורגמו לשפות שונות וזכו לפרסים.לימד והדריך סטודנטים ממגוון תרבויות באוניברסיטאות שונות וגם במכללה האקדמית הערבית לחינוך שבחיפה.מבין ספריו: הערבי שבלב. תל-אביב: תמוז. 2000. ספר השנה של אגודת הסופרים.מנחם בגין –

קראו עוד »

תמיד חלמתם להוציא לאור ספר?

למה אתם מחכים?

אנחנו בסיפור פשוט נשמח לעזור לאורך כל הדרך ולהביא את הספר שלך לקוראים בכל העולם.

לצאת לאור מעולם לא היה פשוט יותר.

תודה שנרשמת! מדריך מרתק בדרך אליך למייל!

רוצה לדעת כמה עולה להוציא ספר לאור?

הכנו עבורך סרטון שמסביר זאת, תהנו!

רוצים לצאת לאור?

בואו לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים ומרתקים בעולם הספרים

דילוג לתוכן