סוד הכתיבה שנשארת לנצח

כשכותבים מדריך מקצועי, כדאי שיהיה "ירוק עד", מה זה אומר ואיך לכתוב ספר כך שיהיה רלוונטי גם בעוד מספר שנים? למה לא כדאי לתת דוגמאות מאירועים מקומיים?

המושג של ספר "ירוק עד" מוכר לך?

השאיפה של כל כותב היא לתת ערך אמיתי לקורא.

טעות נפוצה מאד היא להשתמש באירועים שקרו בזמן האחרון כחלק מתוכן הספר.

למה זו טעות?

מי יודע אם הארוע הזה יהיה בעל משמעות היסטורית? כלל לא ברור שיזכרו את המוזכר במרחק השנים.

בהגדרת ספר "ירוק עד" מתכוונים שיתאים לקריאה גם בעוד שנים רבות.

הכוונה בעיקר לכתיבת מדריכים מקצועיים.

במדריך לשחקן הכדורגל המתחיל עשוי לציין הסופר:

והפועל באר שבע לקחה אליפות…

למה זו טעות?

כי ארוע מקומי כזה עשוי לא להיות מעניין, ואפילו לא רלבנטי למי שיקרא את הספר בעוד 4 שנים.

עד אז יתכן ויהיו קבוצות שונות שיזכו באליפות המדינה.

 

דוגמא נוספת, בכתיבת מדריך להשקעות פיננסיות, להזכיר כמה ההשקעה בחברת "לדוגמא" היא מוצלחת.

האם בעוד 6 שנים חברת "דוגמא" עדיין תהיה קיימת?

האם בפרספקטיבה של שנים ההשקעה בה אכן היתה טובה, לא נוכל לדעת בזמן כתיבת הספר.

 

אז מה כן לעשות:

כשכותבים מדריך מקצועי, ספר הדרכה וכדומה, יש להשמיט כל פרט אקטואלי.

צריך לחשוב על קוראי הספר בעוד 5 שנים, ולוודא שהמדריך מכיל ערך מוסף ותוכן מעולה ללא התחשבות במימד הזמן.

יש להתרכז בתכנים המקצועיים שברצונך להעביר, וגם הדוגמאות צריכות להיות כאלו שאינן תלויות בזמן ובמקום.

זכור, השאיפה היא להיות רב מכר בינלאומי באמזון לאורך שנים, ואז הדוגמאות והפרטים צריכים אף הם להיות מתאימים לכל קורא בכל ארץ שהיא, בכל זמן שהוא.

שתפו את הכתבה

הוצאת ספר באמזון

כבר שמעת על הדרך הנכונה להתפרסם באמזון?

31 צעדים פשוטים שיעזרו לכם להצליח

כתבות מעניינות נוספות

באיזה מחיר למכור את הספר?

האם יש מחיר אופטימלי לספר ובכמה כדאי למכור את הספר שכתבתי? למה יש הבדל בין מחיר ספר דיגיטלי למודפס?

כמה עולה להוציא ספר לאור?

כמה עולה להוציא ספר לאור?

המשכת לכתוב, ויש כבר רצון לצאת לעולם – להיות סופר בינלאומי.
מה אפשר לעשות כדי להגשים את החלום?

תודה שנרשמת! מדריך מרתק בדרך אליך למייל!

רוצה לדעת כמה עולה להוציא ספר לאור?

הכנו עבורך סרטון שמסביר זאת, תהנו!

רוצים לצאת לאור?

בואו לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים ומרתקים בעולם הספרים