באיזה מחיר למכור את הספר? - סיפור פשוט - הבית לסופרים עצמאיים

באיזה מחיר למכור את הספר?

האם יש מחיר אופטימלי לספר ובכמה כדאי למכור את הספר שכתבתי? למה יש הבדל בין מחיר ספר דיגיטלי למודפס?

זוהי שאלה שאנחנו נשאלים מספר פעמים בשבוע.

האמת היא שאין תשובה חד משמעית ואחת לשאלה זו.

הפעם ניתן לך כמה דרכים לחשוב ולבדוק כדי להחליט.

נפריד בסקירה זו בין הספרים באמזון לספרים בעברית, 

וכמובן חובה להפריד בין ספרים דיגיטליים לספרים מודפסים.

ספרים דיגיטליים

הקוראים מצפים למחיר זול יותר ממחיר ספר מודפס, והם צודקים.

יודעים שאין הוצאות הדפסה, משלוח, אחסון וכו'.

כמה עולה להוציא ספר דיגיטלי? בישראל לרוב הספרים הדיגיטליים נעים במחירים בין 20-30 ש"ח.

באמזון המחירים נעים לרוב מ-0.99$ ועד 6.99$ (אפשר כמובן יותר, אבל זה טווח הסופרים העצמאיים).

ספרים מודפסים

כאן טווחי המחירים רחב הרבה יותר ותלוי בהרבה גורמים כמו:

  • כריכה קשה או רכה (כריכה קשה מייקרת משמעותית את עלות הספר)
  • ספר בשחור לבן או הרבה דפי צבע
  • ז'אנר הספר: מתח, ספרי מתנות, ספר ילדים וכו'
  • האם יש הרבה מתווכים בדרך (חנות, מפיץ, יח"צ וכו') או שהסופר מוכר לבד

באמזון טווחי המחירים נקבעים קצת אחרת.

בשלב ראשון אמזון מגדירה לנו מה העלות שלה עבור הדפסה ומשלוח, ואחרי שנתון זה ידוע, אנחנו הסופרים קובעים את הרווח הרצוי לנו ואת מחיר המכירה.

המלצות כלליות לקביעת המחיר

  • לבדוק מה מחירי השוק לספרים בז'אנר שלנו. לא כדאי להיות מאד זול ולא מאד יקר יחסית למתחרים
  • לבחון היטב עלויות הוצאת הספר לאור: הפצה, הדפסה, גביה, תמלוגים – ולקבוע מחיר שישאיר לנו רווח ראוי (כל אחד מגדיר מה ראוי בעיניו). 
  • כשהולכים להוצאת ספרים ומפיץ, לקרוא היטב את החוזה ולהבין כמה כסף נקבל לעותק וממתי.

לסיכום,

כל סופר יכול לקבוע את המחיר הרצוי לו.

חשוב להרגיש טוב עם מחיר המכירה, ומצד שני יש לזכור שיש תחרות והלקוחות בודקים ומשווים אלטרנטיבות שלהם.

ככל שהסופר פחות מוכר וללא קהל קוראים רחב, יותר קשה לגבות מחירים גבוהים אלא אם נמצאים בנישה מיוחדת.

היתרון הגדול בספרים דיגיטליים, וספרים מודפסים באמזון הוא שניתן לשנות מחירים מדי פעם ולבדוק מה המחיר

בו מצליחים למכור כמה שיותר עותקים.

בהצלחה בפרסום הספר הבא שלך, אנחנו בסיפור פשוט נשמח לעזור גם לך להפוך להיות סופר מצליח בארץ או בחו"ל.

שתפו את הכתבה

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email
הוצאת ספר באמזון

כבר שמעת על הדרך הנכונה להתפרסם באמזון?

31 צעדים פשוטים שיעזרו לכם להצליח

כתבות מעניינות נוספות

מה הטעם שלך?

מהם החושים שאנחנו מפעילים בזמן קריאת הספר?
שמתי לב, שאם נערב במהלך הכתיבה את כל החושים, נעניק ערך נוסף לסיפור שלנו וכמובן לקוראים.
אני מציע, שבכל פרק או סצינה בספר אותו אנו כותבים נהיה מודעים לחושים שלנו ושל הקורא.

כדרך אגב, חלק מהדברים מתאימים מאד גם לספרים מקצועיים המשלבים דוגמאות להסבר והמחשה.

תודה שנרשמת! מדריך מרתק בדרך אליך למייל!

רוצה לדעת כמה עולה להוציא ספר לאור?

הכנו עבורך סרטון שמסביר זאת, תהנו!

רוצים לצאת לאור?

בואו לקבל מאיתנו עדכונים שוטפים ומרתקים בעולם הספרים