ספר הוא כרטיס ביקור  – זו עובדה שכל בעל עסק שהוציא ספר יודע אותה.

הלקוחות מעריכים אותך יותר,

הסביבה מסתכלת עליך אחרת וביראת כבוד,

קל יותר ליצור שיתופי פעולה ועוד דברים טובים.

עם נסיון של כתיבת מדריכים, קריאת רבים אחרים והוצאה לאור של לא מעט, ועוד כמה בקרוב,

החלטנו להציג בפניך כמה עקרונות שיעזרו לך להצליח בכתיבת מדריך מעולה.

זכור שאתה רוצה להוביל את הקורא בתהליך שינוי הקשור למומחיות שלך, ואתה רוצה לתת לו תחושת מעורבות.

נצא לדרך, כתיבה מהנה:

  1. תן פתרון לבעיה

בספר הדרכה מקצועית, הקורא מחפש פתרון לבעיות שמציקות לו. זה לא ספר חוויתי כמו ספר מתח.

המטרה שלך להדריך אותו במהלך הספר לעבור שינוי ולהצליח להתגבר על מה שמטריד אותו.

דוגמאות:

  • מי שלא יודע לנהל תזרים מזומנים חודשי, רוצה להיפטר מהמינוס ולדעת איך עושים זאת נכון
  • מי שאוכל מזון לא בריא, רוצה להיגמל מזה ולהתאהב בקינואה לא יכול לבד ורוצה עזרה
  1. כתוב בשפה פשוטה וברורה

קוראי מדריך מקצועי רוצים להבין ולהתחבר אליך כמומחה.

אם תכתוב בשפה גבוהה, ביטויים שאדם רגיל לא מבין ולא מכיר, תאבד אותם.

חשוב לכתוב ספר בשפה מובנת ולפשט מושגים מורכבים.

הדרך הטובה ביותר היא דמיון: דמיין את האדם אליו אתה כותב.

כך יהיה לך קל יותר לכתוב  ספר בשפה פשוטה ובהירה.

  1. המבוא חייב להיות מעולה

הקורא מחליט איזה ספר לרכוש לפי מה שכתוב בכריכה אחורית בספר מודפס או תיאור ומבוא בספר דיגיטלי.

חייבים לצוד את עיניו בשלב הזה, ולוודא שהוא מתלהב מהספר שלנו.

אנו ממליצים לכלול במבוא את האלמנטים הבאים, יתכן וכדאי לך לתת לאיש שיווק לקרוא ולחדד היטב המסרים בחלק זה:

  • ספר לקורא מה הוא “ירוויח” מקריאת הספר ויישום הדברים שתלמד בו
  • תבטיח לו כי אתה משוכנע שבסוף הספר הוא יצליח ליישם את מה שתלמד
  • תעלה את הציפיות של מה שהקורא יקבל
  • תן לו בטחון בך מהתחלה, כלומר שלב דוגמאות שטיפלת בהם, תזכיר את ניסיונך והמומחיות שלך. קורא שלא מכיר אותך חייב לקבל בטחון שאתה יודע על מה אתה מדבר.
  1. דוגמאות ועוד דוגמאות, ולא לשכוח דוגמאות

אנחנו מתחברים לסיפורים ודוגמאות.

הקורא רוצה לשנות משהו בחייו בזכות הספר שלך.

רק תיאוריה ומילים יקשו עליו להאמין בעצמו וביכולת שלו לבצע שינוי.

על ידי סיפור דוגמאות, איך אנשים שונים הצליחו, מה השלבים שעברו ואיפה הם היו, הקורא יאמין שגם הוא מסוגל.

סיגלית, מנחה סדנאות פסיפס וכתבה ספרים בנושא, המוטו שלה: כל אחד יכול.

בספרים היא מראה במדויק כל שלב וכל חיתוך קרמיקה, וכך בונה אמון אצל הקורא: באמת גם אני יכול.

קח את הקורא לשינוי בחייו דרך סיפורים ודוגמאות, של לקוחות שלך ושל עצמך.

  1. נראות מכובדת לספר

לצערי אני רואה יותר מדי ספרי הדרכה מקצועיים בארץ עם עימוד מזעזע, פונטים קטנים וכתב צפוף, שלא אזכיר גם טעויות הגהה.

אל תעשה זאת לעצמך.

השקעת וכתבת, זה כרטיס הביקור שלך.

תוודא שעשית עריכה ספרותית, גרפיקאי ראוי עימד לך את הספר.

אתה חייב לעצמך ספר שנראה טוב ונעים לקריאה.

הדבר נכון בין אם פרסום הספר מיועד לאמזון או שאתה מתכוון להוציא אותו דרך הוצאה לאור דיגיטלית או מודפסת.

  1. תן משימות ותרגילים לביצוע

כפי שדיברנו בהתחלה, אתה מעביר את הקורא תהליך.

מקריאה בלבד, ההטמעה היא קשה ולא מספיק טובה.

חשוב לשלב במהלך הספר תרגולים לביצוע עצמי, משימות כתיבה וכל דבר שמתאים לנושא הספר ויגרום לקורא מעורבות.

ככל שיהיה מעורב יותר, סיכויי ההצלחה עולים ואז ימליץ לחברים לקנות עוד ספרים.

כל הוצאת הספר שלך לאור היא בשביל לעזור ושיקנו עוד, נכון?

  1. תן מעצמך בתהליך כתיבת הספר

אל תהיה צנוע.

שאלת עצמך בהתחלה איך לכתוב ספר. החלטת שיש לך ידע ייחודי אותו אתה רוצה ללמד.

הקורא רוצה להתחבר אליך, ולהאמין שהסופר באמת מבין בנושא, לכן עליך לשלב דוגמאות אישיות.

ספר על מקרים בהם היית מעורב, על הצלחות וגם על כשלונות.

תן לקורא להאמין שהכותב יודע על מה הוא מדבר.

 

אנחנו נשמח לעזור לך בתהליך ההוצאה לאור, אם צריך עזרה בתרגום לאנגלית או כל דבר אחר, שלח לנו מייל ונסייע לך בתהליך המדהים והמרגש של הוצאה לאור של ספר ההדרכה שלך.

עמית וסיגלית

 

 

נ.ב.: מתלבט איך ועל מה לכותב?

רוצה לדעת עוד על תהליך פרסום ספר?

מתלבט מה הדרך הנכונה לצאת לאור: דיגיטלי או מודפס?

בשאלות אלו ואחרות, נשמח לעזור בשיחת ייעוץ אישית.

לחץ כאן לפרטים על שיחת יעוץ